English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský
РЕЖИСЬОР И СЦЕНАРИСТ  
ПРОДУЦЕНТ  
 Steve Cutts
 The Gaia Foundation
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

country    United Kingdom       year    2014      duration    6min
genre    Satire       technology    Animation      topic    Destruction Consumerism
e-mail
-



e-mail



e-mail



review
name
e-mail



author
Ivaylo Donchev
published on 2 April 2015
Р оджър Корлс казва: „Да се опитваш да си щастлив като трупаш вещи е като да искаш да се наядеш, захлупвайки тялото си със сандвичи”. Удивително, но мнозинството от хората като че още не са прозрели тази проста истина. Едва ли е възможно удовлетворението от закупуването на предмет да ни направи истински щастливи. То достига плитко и ефектът му е краткотраен. В общия случай – докато излезе новият „Y Fone”. Жалко, че авторът на филма не се е сетил да го кръсти „Why Phone”.
 
Всъщност „Wake Up Call” не ни казва нищо, което да не знаем. Който сега разбира, че телефонът му се прави от нископлатена работна ръка някъде в Третия свят, или е под десет години, или е от онази презадоволена с блага част от човечеството, която не се интересува от нищо значимо и не вижда по-далече от носа си. Който не е подозирал, че капитализмът е неефективен от гледна точка ресурси и енергия – явно никога не се е замислял над него вън от набиваните в главата му рамки. Който вярва, че технологичният прогрес е достатъчно условие за цялостния прогрес на обществата – да напише в търсачката „6 август, 1945 година”.
 
Думите на Тайлър Дърдън (Брад Пит) в „Боен Клуб”: „Нещата, които притежаваш, в крайна сметка те притежават” сякаш съпровождат съня на героя. В него виждаме орди от машини, които поробват човека и го захвърлят на собственото му бунище – сред кабели, панели на телефони, клавиатури и принтери. Тези машини дори не са свръхинтелигентни – както е в сравнително пресния „Превъзходство”. Което ни прави да изглеждаме дори още по-жалки.
 
Десетки телефони, случайно или не напомнящи Вавилонската кула, танцуват под музиката на Бетовен; стотици анонимници сглабят „уай фони” на фона на „Лешникотрошачката”. По една или друга причина творбите на Чайковски се ползват в редица холивудски продукции. Не е трудно да си представим как по поточната лента се разхожда младият Кевин Маккалистър (Маколи Кълкин), например. Но какво общо има всичко това с „Wake Up Call”?
 
По ирония на съдбата, а по-точно – на действителността, филмът е създаден със съдействието на Европейския съюз. Структура, която може да отпусне средства за продуцирането на подобно изкуство, без това да ѝ пречи да съществува и функционира заради и в полза на едрия капитал, транснационалния корпоративен и банкерски елит. Защото ако последният може да спечели от антикапиталистическа пропаганда – каквато, в известен смисъл е филмчето на Steve Cutts, той ще го направи.
#Wake #Up #Call, #Великобритания, #Great #Britain, #2014, #анимация, #animation, #сатира, #satire, #MAN, #Steve #Cutts, #екология, #ecology, #капитализъм, #capitalism, #технологии, #technology #Ивайло #Дончев #Ivaylo #Donchev

Disqus
our partners
SUBMIT FILM TEAM ABOUT US PRESSCENTER STATISTICS CONTACT
    English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


project is leaded by Kinematograf Media Association
site engineered by uli.space

some rights reserved © 2012-2018