English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský
director & writer  
producer  
 Rosen Spasov
 Rosen Spasov
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

country    Bulgaria       year    2018      duration    21min
genre    Documentary Biography       technology    Live action      topic    Sport
e-mail
-



e-mail



e-mail



review
name
e-mail



author
Yulian Spasov
published on 20 May 2020
Д енят за Мано започва в 5:57 ч сутринта, но историята започва много преди това. Първото усещане за филмът е, че е личен, но бързо обаче това усещане бива разсеяно от смелия полет на камерата, от професионалната мисъл в монтажа и автентичното усещане за кино, което историята оставя.
Спокойно и сдържано, филмът ни разкрива елементи от живота на един човек, изграждайки негов портрет. Наблюдавайки този процес, успяваме да проследим отделни пластове, които съвкупно водят до същностите, представени в „Мано“. Усеща се философия на „търпение“ в киноразказа. Това е тънка игра – ако се прекали с информацията, героя ще стане пренаситен, неразбираем. Ако информацията е малко, героя ще стои плоско. Точно напипване на баланса „колко“ и „кога“ да се пусне даден елемент в потока на историята, води до постигане на дълбочина на героя и много важно – достоверност.
„Тренирам, за да спася следващото поколение“
Мано

Освен Мано, в историята има още един герой с много силно присъствие – планината. Тя присъства не само в големите кадри на достолепната Пирин планина, но и бива поетично „разбита“ на съставните й елементи – вода, огън, земя и въздух. Звуците на тихо ромолене на вода, реещите се във въздуха кадри, отблясъците на огненото слънце в камерата - всички те, съчетани умело с основния разказ на героя, допълват и подсилват въздействието му. Киноразказа успява не просто да ни покаже героя, но и да ни разкрие света по начина, по който той го вижда. На фона на всичко това, философията на Мано не само се вписва в общия мир на нещата, тя изглежда толкова логична, че спокойствието на мълчаливия наблюдаващ зрител, бива неумолимо заглушено от задаващата се лавина от въпроси. Въпроси към самия себе си.
„Предизвикателството да предизвикаш себе си“
Мано

Още един важен елемент е добрата връзка, изградена между киноразказвача – Росен Спасов и героя – обект на неговия филм. Тази връзка е невидима, но си проличава по доверието, което Мано има към него и оттам към камерата (респективно и към нас, зрителите). Това доверие е необходимо, за да може героя да допусне камерата в себе си, да бъде открит и поне за миг да се открие изчистена гледка към душата му.
Един семпъл разказ на един скромно облечен човек, живеещ тихо и спокойно из българската провинция, успява да ни каже много неща, върху които си струва да се замислим. Мано не е известен и популярен, не е и богат, но е забележително уверен в себе си. Той няма кой знае какво освен няколко фитнес уреда, но като че ли има всичко.
Това е филм за един Учител.

Но най-ценното е, че филма, успявайки да навлезе в душата на героя, разбираме, че в Учителя все още стои и Ученик. Лесно е да се увлечем по харизма и излъчване и да забравим, че в общия кръговрат на нещата всички сме учители и ученици.  Именно този баланс е постигнал в документалния филм на Росен Спасов. Нищо не е в повече или в дефицит, всичко си е на мястото. Колкото и малък да е един филм, когато кино езикът в него е добър, той образува голямо пространство, в което и най-тихите думите имат силата да отекват.
Ще завърша с едни силни думи, отново на Мано
 „Човек сам избира дали да живее в лъжата“
Мано
 
#Manol #Kalniev #(born #1977) #belongs #to #a #borderline #generation. #He #is #a #teenager #when #the #Berlin #wall #falls #to #change #the #world. #Manol #grows #up #in #the #wildest #age #of #the #Bulgarian #transition #as #a #normal #kind #of #guy. #At #the #end #of #the #90`s #his #life #is #empty #and #meaningless. #A #series #of #personal #events #will #change #all #that. # The #film #portraits #the #present #everyday #life #of #Mano #– #skiing, #snowboarding, #cycling, #kung #fu, #spinning #and #yoga. # A #documentary #about #internal #and #external #changes, #"Mano" #follows #its #character #in #a #fraction #of #his #life #journey.

our partners
SUBMIT FILM TEAM ABOUT US PRESSCENTER STATISTICS CONTACT
    English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


project is leaded by Kinematograf Media Association
site engineered by uli.space

some rights reserved © 2012-2018