English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


watch film



review
name
e-mail



author
Boryana Todorova
published on 13 January 2019
М оля, представете се с няколко думи.
Казвам се Александър Янев, може да се каже, пресен бакалавър в специалност „Кинознание“.
Основната ми работа в киното е като координатор и директор продукция, засега на малки проекти. Отделно съм отговорен за назначаване и обучаване на млади кадри на снимачната площадка.
Обожавам да създавам истории, независимо под каква форма – литературна или сценарна, и по възможност, да ги визуализирам.

„Диагноза” ли е първият Ви опит в киното?
Влюбих се в киното окончателно, когато бях втори курс в Академията. Когато бях на стаж в едно филмово студио като монтажист се срещнах с оператора на „Диагноза“, който каза, че има нужда от някого да му напише сценарий. Тогава тепърва започвах да се занимавам с драматургия, тъй като и упражненията ми по „Драматургия“ в същата година в академията го предразполагаха си казах защо не.  Създадох много бързо сценария за „Диагноза“ и тръгнах на лов за режисьори. Всички режисьори, до които се допитах отказаха, защото според тях сценарият бил прекалено сложен за заснемане и затова реших аз да се опитам за същата тази позиция. Когато видях образите ми да оживяват пред мен изпитах невероятно удовлетворение , което беше по-силно от всички неизбежни проблеми по време на снимки.

Как Ви хрумна идеята за филма?
Още преди да се занимавам с кино ме е вълнувала идеята, в която реалното и нереалното се размиват. За мен един сюжет не трябва да бъде изцяло завършен, а да остави у зрителя емоция върху, която той разсъждава, дори и да не му харесва това, което гледал. Именно това означава, че неговото внимание е приковано.

Разкажете ни за избора на актьори и заснемането на филма. Кои бяха предизвикателствата, с които се наложи да се справите, за да реализирате идеята си?
Изборът на актьори не бе труден за мен, защото аз още в началото си представях големия български актьор Пламен Сираков, с когото вече имахме предварителни срещи по друг проект. Впоследствие се включи и вече покойният актьор Мирослав Косев за една кратка, но съществено важна роля на минувача, който представлява цялостен портрет на българския народ в конкретното десетилетие.  Останалите актьори са ми така наречените натурсчици, т.е. Непрофесионални актьори,  които да поддържат една натурална атмосфера в един малко по-различен, но близък до нас свят.
Едно от най-сериозните предизвикателства за човек, чийто първи филм е дебютен бяха да се измести снимачния период много по-рано отколкото трябваше, за да се хванат последните хубави и топли дни на есента, което означаваше да се форсира целия пипкав процес по пре-продукцията на филма и да не се изтърват важните детайли в него.
Аз реших да заснема много повече от тези 15 минути, които имахме, за да може после да имам варианти да премахвам, отколкото да се чудя какво да слагам и да ми липсва. Отделно от това „Диагноза“ има заснети 4 различни края, в които се променя само един финален кадър, но филмът става тотално различен.

Предвид важността, която играе музиката в този филм, труден ли беше изборът на произведение, което да звучи във фона?
Не бих казал, че изборът беше труден, но бе широк. Спряхме се на „Есенната соната“, защото тя не просто се припокриваше със сезона, в който се развива историята на „Диагноза“, но и по простата причина, че макар с един леко преповдигнат дух на звучене, колкото и парадоксално да звучи, подсилва търсената меланхолия като цялостно и основно настроение.

Лудост ли е лекуването с класическа музика?
Всъщност не. За мен това изцяло бе измислица и при първите пробни прожекции, един от зрителите ми сподели, че всъщност в Турция имало доктор, който лекувал изцяло и само с класическа музика, при това успешно.

Във филма се засягат няколко изключително важни теми – благородството на лекарската професия, откъснатостта от големия град, лудостта. Тези теми не са нови за изкуството. Какво ново се опитва да каже Вашият филм по тях?
Не мисля, че след като Шекспир е изградил основните 7-8 сюжета, които са основното ядро на всяка една история всичко останало не може да се счита за ново или необикновено. Всички знаем какъв ще бъде краят на един филм като „Красива жена“ с Ричард Гиър и Джулия Робъртс, но искаме да видим как ще се стигне до него.

Планирате ли заснемането на още късометражни филми?
„Диагноза“ е първата ми част от една трилогия относно недоизказаното в човешкото битие. Останалите два сценария също са завършени. Техните работни заглавия са „Гост“ и „Полет“. С тях ще кандидастствам догодина по всички държавни субсидии. В момента съм съавтор на един документален експериментален  дипломен филм със заглавие „Любов“, в който хора от различни професии, раси и полове участват, говорейки по конкретната тема. В момента работя по сценария на друг дипломен филм с работно заглавие „Изрод“, който като сюжет и тематика доста се дистанцира от гореизброените теми, и повече скача в криминалния и mocumentary жанр.
#лекар #късометражен #натфиз #филм #класическа #музика #александър #янев #дебют #пламен #сираков #мирослав #кьосев

our partners
SUBMIT FILM TEAM ABOUT US PRESSCENTER CONTACT
    English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


project is leaded by Kinematograf Media Association
site engineered by uli.space

some rights reserved © 2012-2018