English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský
director  
producer  
producer  
music  

country    Canada       year    2005      duration    4min
genre    Philosophy Experimental       technology    Animation      topic    Individual-Society The Big Picture
e-mail
-



e-mail



e-mail



review
name
e-mail



author
Ivan Vramin
published on 11 April 2019
И ма филми, за които е трудно да кажеш каквото и да било, освен ако не разкажеш, повече или по-малко, от сюжета, филми, които са алегории, които са иносказания. Това създава един немалък проблем на пишещия статия за тях. Как да ги представиш, без да разкриеш съдържанието им?  Понякога, разбира се, това е невъзможно. В този случай обаче, едно нещо е сигурно, а именно, че подобно затруднение отсъства напълно. Всъщност, ситуацията поставя автора на противоположния полюс. Пунктирани линии, триъгълници, квадрати, ромбове и елипси. Визуалното сведено, или издигнато, до най-базовата геометрична форма. Решетки, вектори, концентрични окръжности и препускащи фигури, израстващи в машинни елементи, фабрики, градове и хора. Възприятието, интерпретирано като технически чертеж, плоскостта, която добива триизмерност в съзнанието на зрителя. Кубизъм, супрематизъм, футуризъм и конструктивизъм – абстракцията, по-скоро внушаваща и въздействаща на сетивността и по този начин, оформяща своите идеи. В рамките на 3 минути и 57 секунди галопиращият монтаж и съпроводът с вдъхващата страхопочитание, неизбежност и безрезервна вяра в обществения прогрес, композиция на Георгий Свиридов от филма „Време, напред!“, поднася такова количество информация, от което може да ви се завие свят. „Tower Bawher“ (2005) на Теодор Ушев е всичко казано дотук, както и тъжният, критичен поглед към първите десетилетия на двадесети век – епоха, изпълнена с колосална надежда в идеала за едно по-добро бъдеще и неизбежният, както интелектуален, така и чисто човешки драматизъм, пропит в обществената й динамика.

„Tower Bawher“ прави алюзия за Кулата на Владимир Татлин (1885-1953), съветски художник и архитект, чийто нереализиран проект е целял да създаде 400-метрова спираловидна конструкция, изградена от желязо, стъкло и стомана, която да представлява олицетворение на Третия интернационал и модерната епоха. Монументалната постройка е трябвало да засенчи с размерите си Айфеловата Кула и да служи като информационен център и паметник на осъществената болшевишка революция. По ирония на съдбата, неосъществената кула се превръща в именно обратното – символ на недостижимата мечта на Революцията и мрачната страна на човешката амбиция.     
 
Теодор Ушев е родом от Кюстендил, завършва пловдивското училище за приложни изкуства и софийската Национална художествена академия със специалност „Графичен дизайн“, след което през 1999-та година се мести да живее и работи в Монреал, Канада. Там, в сътрудничество с Канадския филмов съвет, започва да създава своите анимационни филми, сред които са „Царица“, „Човекът, който чакаше“, „Глория Виктория“ – номиниран за Грами през 2014-та и „Сляпата Вайша“ – номиниран за Оскар през 2017-та година. „tower Bawher“ печели награда за най-добър безсюжетен филм на фестивала „I Castelli Animati“, както и награда за най-добър абстрактен филм от „London International Animation Festival“.
#mind #evolution #humanity #progress #development #future #worldwide #global #ideas #manipulation #masses #civilization #cities #architecture #bulgaria #nfb # #constructivism #Tatlin's #tower #communism #theodore #ushev #конструктивизъм #абстракция #прогрес #комунизъм #Татлин #кула #философски # #теодор #ушев

Disqus
our partners
SUBMIT FILM TEAM ABOUT US PRESSCENTER CONTACT
    English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


project is leaded by Kinematograf Media Association
site engineered by uli.space

some rights reserved © 2012-2018