English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský
режисьор  
продуцент  
сценарист  
 Ariel Martin
 Lara Everly
 Ariel Martin
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google
look for this name on


the feed the siteCO Google

country    USA       year    2014      duration    14min
genre    Sci Fi Horror       technology    Live action      topic    Technology Fear
e-mail
-



e-mail



e-mail



review
name
e-mail



author
Ivaylo Donchev
published on 11 August 2018
В интервю Ariel Martin споделя, че вдъхновение за The iMom получил докато наблюдавал седящото на маса в ресторант дете, послушно взиращо се в екрана на таблета на родителите си. „Как едно семейство би си взаимодействало със Сири ако тя всъщност обикаляше из дома?”, пита австралиецът.
 
Той признава, че ужасите не са неговия жанр, но финалната сцена се родила първа във въображението му и впоследствие построил целия сюжет около нея. Напрягащата музика и предварително загатнатият страховит завършек са само опаковката, в която Ариел Мартин излага опасенията си от това, в което светът ни постепенно се превръща.

Пазете се от лъжливите пророци, които дохождат при вас с овчи дрехи, а отвътре са вълци грабители. От плодовете им ще ги познаете. Бере ли се грозде от тръни, или смокини от репеи? Също така всяко добро дърво дава добри плодове, а лошото дърво дава лоши плодове. Не може добро дърво да дава лоши плодове; или лошо дърво да дава добри плодове. Всяко дърво, което не дава добър плод, отсича се и се хвърля в огъня. И тъй, от плодовете им ще ги познаете.
Матей 7:15-20


Лъжливите пророци на маркетинга, които по Матей са вълци в овчи кожи, а по Карлин – свине, използват добре познатата ни схема с доволните потребители, споделящи опита си с поредната иновация: тя улеснява, понякога забавлява, но преди всичко: пести време и дава усещането за свобода.
 
Пестенето на време е характерно за съвременната епоха. То, казват, било пари. Дори без да изпадаме във философски размишления относно природата и на двете или да подлагаме под въпрос вездесъщата конвертируемост на всичко около нас в пари, бихме могли да се запитаме: когато „пестим” време от това и онова – за какво го „харчим”? И не се ли случва често да се чудим как да „убиваме” времето, което преди това сме „спестили” – в кинозали, нощни клубове, увеселителни паркове; поглъщайки дестинации, книги, представления, но в крайна сметка – оставайки незасегнати на едно по-дълбоко равнище?
 
Една от щастливите майки, интервюирани в рекламата на iMom използва думата „свободна” за себе си. Тя е свободна ОТ грижите за детето си, но е ли свободна ДА? Мнозина смятат, че самият факт на освобождението от съществували преди зависимости означава, че те са свободни. Развитите страни, макар и с известни уговорки, премахнаха робството, дискриминацията и детския труд. Но прави ли това техните граждани свободни ДА мислят критично, да бъдат независими във вземането на решенията си, да подлагат всичко под въпрос? Или във вакуума, оставен от старите зависимости, се нанесоха нови, само че този път далеч по-изтънчени?
 
Можем ли да сложим апологетите на самоцелния технически прогрес редом до пророците на лъжата, вълците в овчи кожи, от рекламната индустрия? Ако светът е зъл, какви ще бъдат плодовете му? Водени къде от надеждата за по-добро бъдеще, къде от собствените си болни амбиции и научен нарцисизъм, със или без да го усещат, те тласкат човечеството към пропастта. И ако това не е непременно бездната на апокалипсиса, то тя е със сигурност бездната на неизвестността. А за да преминем успешно през нея, ще имаме нужда от нещо повече от iMom.
 
„Станало е ужасяващо очевидно, че технологиите ни превъзхождат нашата човечност.”
А. Айнщайн
#технология #technology #фантастика #sci-fi #ужас #horror #робот #robot #Ивайло #Дончев #Ivaylo #Donchev #семейство #family

Disqus
our partners
SUBMIT FILM TEAM ABOUT US PRESSCENTER STATISTICS CONTACT
    English     Български     Český     Deutsch     Italiana     Slovenský


project is leaded by Kinematograf Media Association
site engineered by uli.space

some rights reserved © 2012-2018